22 listopada 2019

Własny sklep internetowy. Jak się do tego zabrać?

Własny sklep internetowy. Pierwsze kroki

Sprzedaż online jest łatwa: z naszymi towarami docierać możemy do milionów klientów w Polsce i Europie niezależnie od tego, czy fizycznym miejscem prowadzenia działalności jest Nowy Jork, Warszawa, Olsztyn, czy niewielka wioska. Z platform abonamentowych typu SaaS (np. Shoper) korzystają głównie niewielkie sklepy internetowe. Możliwości techniczne są tu stosunkowo ograniczone, nie jest to więc raczej rozwiązanie korzystne, jeśli chcemy rozszerzać naszą działalność handlową. Lepiej powierzyć więc projekt stworzenia sklepu profesjonalnej firmie: nie wyklucza to zresztą użycia bardziej zaawansowanych darmowych platform, takich jak Presta Shop.

Na co zwrócić uwagę tworząc sklep internetowy?

Tworząc sklepy internetowe możemy wybrać rozwiązania gotowe, konieczne jest jednak dostosowanie ich do naszych indywidualnych potrzeb. Wymaga to odpowiedniego przygotowania się do współpracy z tworzącą sklep firmą. Obszary, na które powinniśmy zwrócić największą uwagę to nie tylko udany projekt graficzny sklepu, ale także jego optymalizacja SEO oraz szybkość działania strony. Sklepy internetowe, które działają szybko, zdobywają więcej klientów: badania wskazują, że większość osób opuszcza stronę sklepu, gdy ładuje się ona dłużej, niż 3 sekundy. Największe znaczenie dla SEO sklepu ma natomiast unikanie duplikacji treści: wiele źle zaprojektowanych sklepów internetowych duplikuje treści opisów produktów, tagów i kategorii, co przyczynia się znacznie do obniżenia pozycji sklepu w wyszukiwarce Google.

Unikajmy także „spamowania” słowami kluczowymi w opisach, a także w stopce i nagłówku sklepu. Nie należy jednak przesadzać – jeśli rynkiem, na którym działamy jest Olsztyn, nazwa miasta powinna często (choć w możliwie naturalny sposób) pojawiać się w zamieszczanych treściach. Pamiętajmy też, że istotna jest mobilność strony internetowej sklepu i wielość kanałów sprzedaży. Znaczna część klientów korzysta z telefonów komórkowych i to właśnie dostosowanie sklepu do ich potrzeb powinno być priorytetem. Wielość kanałów sprzedaży to także wielość rodzajów płatności: tylko profesjonalna firma pozwoli nam wprowadzić różne rodzaje płatności w sklepie w sposób w pełni bezpieczny i sprawny.

Jak wybrać firmę tworzącą sklepy?

Nawet jeśli korzystamy z narzędzi darmowych, takich jak Presta Shop czy WooCommerce, stworzenie sklepu musimy powierzyć profesjonalnej firmie. Sklepy internetowe tworzą tak freelancerzy, jak i duże agencje e-commerce. W wyborze firmy kierować powinniśmy się przede wszystkim portfolio: także freelancer jest w stanie stworzyć dobry sklep (i to z reguły za niższą cenę), wybór dużej agencji, nie zawsze traktującej klienta indywidualnie, nie powinien więc stanowić reguły. Zbadajmy jednak nie tylko wygląd, ale też funkcjonowanie techniczne i optymalizację SEO stworzonych przez firmę sklepów.

Najlepszym rozwiązaniem jest zazwyczaj agencja średniej wielkości – https://www.tbnet.pl/sklepy-internetowe/, działająca w naszym miejscu zamieszkania: rozwiązanie takie łączy w sobie stabilność i rzetelność z możliwością stałego, bezpośredniego kontaktu z pracownikami agencji. Załóżmy, że prowadzimy nasz sklep w mieście Olsztyn: wszystkie pytania, np. dotyczące detali projektu graficznego sklepu możemy zadawać bezpośrednio, kontaktując się z grafikiem. Znaczenie ma nie tylko samo stworzenie strony sklepu, ale również możliwość dokonywania zmian, poprawek i napraw w czasie jego codziennego funkcjonowania. Sprawdźmy więc, czy są one ujęte są w cenie usługi. Także ze względu na konieczność stałych poprawek na stronie sklepu lepiej wybrać firmę, której siedzibą jest nasze miasto – Olsztyn, Poznań, Białystok czy Warszawa.

SHARE:
Biznes 0 Replies to “Własny sklep internetowy. Jak się do tego zabrać?”