Doświadczenie kierowców a wiarygodność firmy transportowej

kierowca

Na polskim rynku co roku powstają firmy oferujące międzynarodowy przewóz towarów. Aby firma odniosła sukces nie wystarczy jednak nowoczesna flota, ani kilka intratnych zleceń. W wypadku firm transportowych kluczem do sukcesu są często doświadczeni kierowcy. To właśnie oni ratują nie raz delikatny towar przed zniszczeniem i to oni często są na pierwszej linii frontu, gdy na zaplanowanej trasie pojawiają się jakieś przeszkody.

Dobry kierowca

Zawodowy kierowca oczywiście powinien dobre jeździć samochodem. W tym fachu nie wystarcza zdane prawo jazdy na daną kategorię, ale tak zwana smykałka do prowadzenia. Ogromne ciężarówki i auta dostawcze wymagają sporych umiejętności manewrowania nimi i kierowcy, który bezstresowo sobie z tym poradzi. Jak wiadomo, dobry kierowca to doświadczony kierowca. Dlatego najlepsze firmy transportowe zatrudniają tylko kierowców z wieloletnim stażem. Obowiązkowa jest również znajomość języka angielskiego. Jest ona wręcz absolutnie niezbędna, jeśli dany kierowca ma wozić towar poza granice Polski. Jednak najlepsze firmy transportowe oczekują od kierowców czegoś jeszcze. Jest zdolność szybkiego i kreatywnego myślenia. Czasami podczas trasy pojawiają się nieplanowane problemy: strajki, zniszczone ulewami drogi, nieuczciwi odbiorcy towaru. Dobry kierowca, a już na pewno dobry kierowca z dużym doświadczeniem potrafi szybko opanować każdą sytuację i znaleźć z niej wyjście.

Kontrola

W dobie urządzeń GPS dostępnych w smartfonach, laptopach i samochodach kontrola miejsca pobytu kierowcy jest czymś możliwym. Wielu szefów i klientów namierza w ten sposób transportowany towar podczas drogi, lecz często nie dlatego, aby skontrolować kierowcę, tylko po to, by nie zawracając mu głowy rozmowami telefonicznymi ustalić orientacyjnie, za jaki czas dotrze on na miejsce. Jednak nawet najlepsze urządzenia GPS i inne sposoby kontroli nie są w stanie zastąpić odpowiedzialnego kierowcy, który doskonale rozumie, że przewozi np. żywność w chłodni na pace i wie, że jak bardzo ważne jest jej najszybsze dostarczenie do klienta.